Η Σημασία των Βιβλίων στην Ανάπτυξη των Παιδιών κατά την Βρεφική και Νηπιακή Ηλικία

Η Σημασία των Βιβλίων στην Ανάπτυξη των Παιδιών κατά την Βρεφική και Νηπιακή Ηλικία

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής προτρέπει τους γονείς και τους φροντιστές να εντάσσουν την ανάγνωση βιβλίων στη ζωή των παιδιών τους από τη βρεφική ηλικία. Σε μια πρόσφατη ανανεωμένη δήλωση πολιτικής, η οποία είναι η πρώτη από το 2014, επισημαίνεται ότι αυτή η πρακτική βοηθά στη διαμόρφωση υγιών σχέσεων αγάπης και φροντίδας κατά τη διάρκεια μιας κρίσιμης περιόδου ανάπτυξης του εγκεφάλου. Η ανάγνωση ενισχύει τη γνωστική, γλωσσική και κοινωνική ανάπτυξη και προετοιμάζει τα παιδιά για τις μελλοντικές τους σχολικές ανάγκες.

Η δήλωση συνοδεύεται από τεχνική αναφορά που αναλύει την επίδραση της γονεϊκής ανάγνωσης στη συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. «Ως παιδίατρος και γονέας, προτείνω να κάνετε την ανάγνωση βιβλίων ρουτίνα πριν από τον ύπνο και να την ενσωματώσετε στην καθημερινότητά σας», δηλώνει η επικεφαλής συγγραφέας Πέρι Κλας. Οι γονείς που διαβάζουν στα παιδιά τους συνδέουν την ανάγνωση με θετικά συναισθήματα και ασφάλεια κατά την παιδική ηλικία.

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής προτείνει επίσης στους παιδιάτρους να ενθαρρύνουν την ανάγνωση βιβλίων από τη γέννηση μέχρι το νηπιαγωγείο, ακόμα και σε περιπτώσεις νοσηλείας. Επιπλέον, τονίζεται η σημασία της περιορισμένης χρήσης οθονών και η προτίμηση στα έντυπα βιβλία, καθώς τα ψηφιακά δεν προσφέρουν τις ίδιες αλληλεπιδράσεις. Η αναγνώριση και η προώθηση βιβλίων που αντιπροσωπεύουν διάφορους πολιτισμούς εξυπηρετούν επίσης στην καλλιέργεια της ένταξης και της ισότητας.

Η πολιτική αυτή ήταν μέρος του ετήσιου συνεδρίου της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής στο Ορλάντο της Φλόριντα και θα δημοσιευθεί στο περιοδικό «Pediatrics» τον Δεκέμβριο του 2024.

Πηγή: documentonews.gr