Ένας πίνακας που ανακαλύφθηκε από έναν έμπορο παλαιών αντικειμένων, ενώ καθάριζε το κελάρι ενός σπιτιού στο Κάπρι, πιστεύεται ότι είναι ένα μοναδικό πορτρέτο του Πάμπλο Πικάσο, σύμφωνα με Ιταλούς ειδικούς. Ο Λουίτζι Λο Ρόσο, ο οποίος βρήκε το έργο το 1962, το τοποθέτησε σε μία απλή κορνίζα στο σαλόνι του σπιτιού του στην Πομπηία, χωρίς να γνωρίζει την προέλευση του πίνακα. Για πολλές δεκαετίες, η σύζυγός του αποδοκίμαζε το πορτρέτο ως «φριχτό».
Η οικογένεια άρχισε να εξερευνά το παρελθόν του πίνακα όταν ο γιος του Λο Ρόσο, Αντρέα, πολύς καιρός αργότερα, αντέτεινε ερωτήσεις με βάση όσα διάβαζε σε μια εγκυκλοπαίδεια τέχνης. Έτσι, στράφηκαν για βοήθεια σε μια ομάδα ειδικών, με επικεφαλής τον γνωστό ερευνητή τέχνης Μαουρίτσιο Σερατσίνι.
Η Τσίντσια Αλτιέρι, γραφολόγος και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Ιδρύματος Arcadia, επιβεβαίωσε μετά από μακροχρόνιες έρευνες ότι η υπογραφή στον πίνακα είναι όντως του Πικάσο. «Μου ανατέθηκε να μελετήσω την υπογραφή και εργάστηκα για μήνες συγκρίνοντάς την με άλλες υπογραφές του», δήλωσε στην εφημερίδα Guardian. Η υπογραφή αποδείχθηκε γνήσια, χωρίς στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι ήταν ψεύτικη.
Ο πίνακας, ο οποίος μοιάζει πολύ με το Buste de femme (Dora Maar) του Πικάσο, θεωρείται ότι έχει δημιουργηθεί μεταξύ 1930 και 1936, την εποχή που ο καλλιτέχνης επισκεπτόταν συχνά το Κάπρι. Ο Αντρέα συνέχισε την αναζήτηση για να ανακαλύψει περισσότερες πληροφορίες για το έργο του πατέρα του. «Ο πατέρας μου είχε βρει τον πίνακα προτού γεννηθώ και δεν γνώριζε ποιος ήταν ο Πικάσο», εξήγησε.
Η οικογένεια επικοινώνησε με το Ίδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα, αλλά η αντίδραση δεν ήταν θετική, καθώς πίστευαν ότι οι ισχυρισμοί τους δεν ήταν αξιόπιστοι. Σήμερα, ο πίνακας φυλάσσεται σε θησαυροφυλάκιο στο Μιλάνο.
Πηγή: documentonews.gr